Od 1 lipca 2021 r. macie możliwość złożenia dokumentów do KRS poprzez Portal Rejestrów Sądowych w zakładce e-formularze KRS. Zatem aktualnie wszystko odbywa się elektronicznie. Złożenie jakichkolwiek dokumentów w wersji papierowej jest możliwe wyłącznie wtedy, gdy KRS wyraźnie Wam to umożliwi. O dokumentach w wersji papierowej jeszcze napiszę następnym razem w kontekście załączników.
Jak działa Portal Rejestrów Sądowych?
Jeśli chcecie korzystać z Portalu Rejestrów Sądowych/e-formularze KRS zaczynacie od założenia konta użytkownika z wykorzystaniem profilu zaufanego, podpisu kwaliikowanego lub osobistego. Po założeniu konta możecie już z niego korzystać. Przygotowywać wnioski, pisma, podpisywać elektronicznie, opłacać i wysyłać. Wszystko siedząc przed własnym komputerem. Podpis elektroniczny pod wnioskami możecie złożyć z wykorzystaniem podpisu zaufanego, podpisu kwalifikowanego lub usług eDowodu osobistego (podpisu osobistego). Jeśli sami nie chcecie zajmować całą obsługą KRS to możecie ją zlecić radcy prawnemu lub adwokatowi.
Wymagania systemowe
Jakie są wymagania systemowe to wszystko przeczytacie na stronie Portalu Rejestrów Sądowych, a zatem:
Rekomendowanymi przeglądarkami są aktualne i wspierane przez producenta wersje przeglądarek: Chrome, Edge (Chromium), Firefox. W przypadku używania przeglądarki Safari występuje ograniczenie związane z podpisywaniem dokumentów z wykorzystaniem podpisu kwalifikowanego. W celu prawidłowego działania aplikacji wymagane jest, aby przeglądarka pozwalała na: obsługę wyskakujących okienek i otwieranie nowych kart przeglądarki, działanie skryptów (Javascript), używanie plików cookie. Minimalna rozdzielczość ekranu monitora to 800X600. Zalecane jest używanie monitorów o wyższej rozdzielczości – rekomendowane 1920×1080 (Full HD). Podpisywanie dokumentów i wniosków przy pomocy kwalifikowanego podpisu elektronicznego oraz e-dowodu realizowane jest z wykorzystaniem dedykowanego komponentu KIR Szafir SDK Web Module. Wymaga to: zainstalowanej w systemie operacyjnym aktualnej wersji środowiska uruchomieniowego Java JRE (dostępne na stronie internetowej https://www.java.com), instalacji dedykowanego rozszerzenia Szafir SDK, instalacji oprogramowania Szafir Host. Program instalacyjny oprogramowania Szafir SDK oraz Szafir Host jest automatycznie uruchamiany przy pierwszej próbie złożenia podpisu z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
Instrukcje na Portalu Rejestrów Sądowych
Na stronie Portalu Rejestrów Sądowych znajdziecie też instrukcje oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Wszystko znajdziecie w zakładce POMOC. Jeśli będziecie mieć problemy to po zalogowaniu do systemu również w zakładce POMOC możecie skorzystać z Formularza zgłoszeniowego do Kontaktu z Centrum Wsparcia, ewentualnie skorzystać z kontaktu telefonicznego.
*****************************************************
Ostatnie wpisy blogowe, na które Was zapraszam:
Elektroniczny KRS od 1 lipca 2021 r.
Sprawozdanie z działalności spółki akcyjnej
Przedłużenie terminu na sporządzenie sprawozdania finansowego za 2020
Sporządzenie i złożenie sprawozdania finansowego za 2020
Zapraszam również na drugiego bloga Zarząd w spółce z o.o.
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }